неделя, 17 септември 2017 г.

Паниран патладжан с доматен сос

За повечето от вас тази рецепта в днешно време ще се стори лесна, известна и безинтересна.
В "зората на демокрацията" обаче, че и по-рано си беше нещо наистина различно и странно. Аз я знам от мама, а тя от кого не се знае. Знам само, че я приготвях, като млада булка за гости и всички оставаха много впечатлени и учудени какво точно хапват. Чудя се как досега не съм пуснала тази публикация. Снимките не са много добри, както и презентацията, но който не е опитал тези патладжани не знае какво е изпуснал.





Продукти:
около 1 кг патладжани, по-малки, дънки, пресни и без семки.
сол
брашно
2-3 яйца
олио

1 кг домати
сол
захар
чесън
копър
магданоз
олио




Приготвяне:
Патладжаните се нарязват на тънки филийки, не повече от 1 см, по-скоро 5-7 мм.
След това мама навремето ги пържеше, а после панираше. Аз промених към леко по-безвредно и ги бланширам във вряла вода със сол. Така хем им пада горчивия сок, хем се сготвят леко. Не трябва обаче да прекалявате, че се разпадат, просто слагате във врящата вода и след секунди махате. Отцеждате. 
Овалвате всяка филийка в брашно, с добавена щипка сол в него и нареждате в широка тава или поднос. Оставяте за 10-15 минути. 
Тъкмо да си обелите и смелете или настържете доматите. 
Загрявате мазнина, поне един пръст в дълбок съд, вземате патладжан, овалвате в разбито яйце с щипка сол и пържите до приятен загар, след което обръщате и от другата страна, вадите да се отцеди. Така с всички филийки. 
През това време, докато пържите си сварявате и соса. Аз добавям в него сол, захар, чесън копър и магданоз и олио. Когато изври и получи желана гъстота го изключвате. Двете зелени подправки слагам накрая. Може да направите соса и по ваш вкус - с лук, или други подправки.
Патладжаните поставям в подходящ съм и заливам с горещия сос. Оставям да поемат.
Вкусни са и топли, и студени, като предястие или основно ястие. Парче сирене ги допълва идеално. 
Разкошни са. Обикновено заделям и малко само панирани патладжани, също много ги обичаме.

Не се колебайте да опитате, малко е пипкаво, но си струва.






8 коментара:

  1. Веси, като гледам тази рецепта ще ми създадеш работа през почивния ден. Много обичам паниран патладжан с доматено сосче. А твоят просто е неустоим.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Много са апетитни, Веси и ще пробвам панирани така, докато все още има патладжани от градината. Доматеният ми сос вече е готов :)
    Поздрави и спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не си ли опитвала, Пепи?
      Да го направиш непременно!
      Хубава седмица и на теб!

      Изтриване
  3. Леле, как бях ги забравила, страхотни са! Благодаря ти, че ми ги припомни, Веси!

    ОтговорИзтриване
  4. И моя много любима комбинация! За мен си е лятна вкусотийка и в добавка от босилек в соса, но и домашно хлебче няма да е зле да има... Ех, замечтах се, утре ще съм на пазара за патладжани.
    Поздрави, Веси! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Босилека доста ще промени вкуса, но щом предпочиташ, може и така. А с домашно хлебче е най-вкусно, май цяло лято не съм правила обаче.
      Поздрави, Светле!

      Изтриване