вторник, 12 април 2016 г.

Торта Жасмина


Рецептата е от моя колежка, на която съм я кръстила.

От години не съм я правила, но мисля да я спретна скоро - много е вкусна.



ТОРТА Жасмина


500гр. заквасена сметана
1 ч.ч.ч пудра захар
2 ванилии
2 кайсии
2 смокини
2 фурми
2 сини сливи
50 гр.стафиди
1с.л.кокосови стърготини
3 с.л. счукани ядки/орехи,лешници/.

125гр. краве масло
500 гр.обикновени бисквити

500гр. заквасена сметана се разбива с 1 ч.ч.ч пудра захар и 2 ванилии.
Добавят се нарязани сушени плодове,.кокосовите стърготини и счуканите ядки

Добавя се маслото, предварително стопено и изстинало и се разбърква.
Добавят се 500 гр. начупени на дребно/доста трудно става на ръка/ обикновени бисквити. Разбърква се добре и се изсипва в тортена форма. Престоява една нощ в хладилника без украса.

На другия ден се гарнира по избор:
1.Сметанов крем - 250 гр. сметана + 1/2 ч.ч.пудра захар +1 ванилия и плодове /портокал, киви, банан/

2.Желатинов крем / един компот + 1с.л. желатин/

3. Равни части течен шоколад и разбита сметана


Аз съм я правила с третия вид крем и поръсила с цветни пръчици.

Лесно, без печене, и вкусно!






10 коментара:

  1. Като чета продуктите и наистина това е много вкусна торта, Веси.
    Благодаря за рецептата!
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вкусна е, Хриси, и много лесна, ако се украси подобаващо - ще стане и красива!

      Изтриване
  2. Чудна е Весенце! Непремено ще я направя на моя мъж. Той пък решил да спира сладкото :))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ааа, ще спира сладкото:), че то без сладко може ли, я да не се мъчи, поздрави го от мен и му спретни едно торте::)

      Изтриване
  3. Ей това е - бърз, сочен и вкусен десерт, идеален за непредвидени гости! ;)
    Чудесна торта, Весе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бързо се прави, но трябва да престои, но...гостите ще почакат:))

      Изтриване
  4. Веси,без съмнение е една много лесна и много вкусна торта,обичам такива плодови вариации и твоята Жасмина ми харесва моментално!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, само може да ме радва това, че скромното ми предложение ти е допаднало! Поздрави за теб...и морето:)

      Изтриване
  5. Веси,
    веднага си преписвам рецептата.Бърза,лесна, много вкусна.Идеална за почерпка при неочаквани гости или липса на време за приготвяне на някакъв десерт.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, така е, но имай предвид, че трябва да престои в хладилника, става по-вкусна! Поздрави!

      Изтриване