понеделник, 23 ноември 2015 г.

Маков кейк


Маков кейк







Продукти:

450 гр брашно
200 мл олио
400 мл прясно мляко
1 чаша маково семе
250 гр захар
1 бакпулвер
100 гр кокосови стърготини

За глазурата:
60 гр масло
100 гр захар
3 с.л. прясно мляко
3 с.л. какао

Приготвяне:
Пресяваме брашното с бакпулвера, добавяме останалите продукти и изсипваме сместа в голяма тава, намазана с олио и поръсена с брашно. Печем до зачервяване на 180 градуса.

За глазурата:
Разбиваме размекнатото масло и захарта до пухкава маса, постепенно добавяме млякото и какаото. С получената глазура намазваме още топлия кейк. Като изстине го нарязваме на квадратчета и поръсваме с кокос.

Това е - лесно и вкусно.

*Рецептата е изрезка от стар вестник

14 коментара:

  1. Ох, тези стари изрезки! :) И аз още ги държа. Но си има и защо - винаги предлагат лесни и вкусни рецепти.
    Приятна вечер, Веси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Напоследък най-често готвя по интернет:), Тили, но има толкова интересни рецепти по тези стари източници, че понякога си заслужава да се разровиш. Аз съм правила този кейк преди време, не сега, просто тук си нямах рецептата, прехвърлям си ги от "Гответе с мен", но със стари снимки, после ще подменям евентуално...макар че все гледам да правя нещо различно и не стигам да повторя рецепта:))

      Изтриване
  2. Ех, че вкусно! Грабвам цялата чинийка:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Веси,
    чудесен е кекса.Много обичам да използвам както маковото семе в сладки, така и кима в солени печива.Понякога използвам и двете подправки едновременно.Честит ден на християнското семейство с малко закъснение ! Нещо ми изчезва интернета от време на време, затова пиша със закъснение.Бъдете живи и здрави всички ! Мир и благоденствие във вашия дом.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, прегръдка, и на теб желая здраве и късмет. Не съм пробвала едновременно ким(също любим) и мак:))

      Изтриване
  4. Обичам сладкишите с мак, а този сладкиш е и с шоколадова глазура! Двойно удоволствие за небцето, Веси!

    ОтговорИзтриване
  5. Ех, мак. Още първият път преди повече от 20 години, като опитах макова торта, се влюбих. Квадратчетата са чудесни, Весе. Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, Марте, аз май по-късно от теб открих мака, благодаря ти за коментара! Хубав петък!

      Изтриване
  6. Ех тези стари изрезки ... и записки. Сега си ги прехвърлям и аз - като си свалям и нещата от Гответе с мен. Изобщо зор.
    Поздрави и от мене!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мдааа, това правя и аз - прехвърлям рецептите, добре ми дойде, че нямам време да пишаа и снимам нови:))

      Изтриване