понеделник, 29 септември 2014 г.

Яйца на очи върху канапе от лук

Подкукороса ме Миленка с нейните соц ястия, та се сетих какво много обичах да си правя като девойка - ей тези яйчица, които съм правила преди време, но изнамерих снимката. Условието да ви харесат е да обичате готвен лук. Не знам кой ми ги е показал - не е била мама, тя като не се сещаше какво да готви за да имаме за обяд - печеше по една тава с пържоли. Вечер като се прибереше приятелите на брат ми се постараваха да е празна тавата:))
Та за яйцата - и до днес са ми много вкусни тези яйца, но години наред ги бях забравила. По-често правя омлет, бъркани и по панагюрски, пролет и с пресен лук.
Количествата са на око и на вкус, аз си хапвам по две-три яйчица.




Яйца на очи върху канапе от лук


Продукти:

кромид лук, нарязан на кубчета (по глава на яйце)
яйца
олио+масло
сол
може черен пипер
водичка

Приготвяне:



Слагаме нарязания лук, аз обичам да е повече в тиган с масло и олио. Посоляваме на вкес, може и с вегета(пикантина). Разбъркваме да се позапържи леко и наливаме вода  да го покрие. Когато остане съвсем малко водичка  чукваме отгоре яйцата и оставяме да се стегнат по желание - до твърди или рохки, аз ги обичам със стегнат белтък, но рохък жълтък. През това време водичката се е изпарила и лука е придобил лек карамелен оттенък. Дръпваме от котлона и може да поръсим черен, червен пипер. Хапвам ги направо от тигана:)))















7 коментара:

  1. Весе, ама много вкусна манджа. Аз съм далеч, но следя :)))...Вкусно!

    ОтговорИзтриване
  2. Веси,и у нас е харесвана тази бърза гозба,добавям и натрошено краве сирене,понякога и топено,много е вкусно наистина.Отдавна не съм я приготвяла,благодаря за подсказката! :))

    ОтговорИзтриване
  3. С лук не съм ги правила,но с праз и сланинка.......:))))),абе соц,ама вкусно:)))
    Прегръдки,Веселушке!

    ОтговорИзтриване
  4. И яйца много обичаме, и лук просто обожаваме.
    Много вкусна, бърза, непретенциозна манджичка, която с удоволствие си правим у дома, Весе.
    Страхотна идея!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Аля, Роси, Миленче, Валя, ама хубави са си тези простички аламинути, нали? Със сиренце или без, пък и с праз и сланинка, абе вариантите на яйца с нещо си са неизчерпаеми...

    ОтговорИзтриване
  6. Точно така - с много лук! Аз го изпържвам да се карамелизира и тогава слагам яйцата /без вода/... Вкусно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Всъщност, май не съм опитвала твоя начин, но следващия път - обещавам да ги направя така, Тили.

      Изтриване