неделя, 27 юли 2014 г.

Салата Снежка

Искаше ми се да пусна рецепта за салатка, преглеждайки наличните попаднах на тази. И се убеждавам, че случайности няма. Ето и историята, и без това разбрахте всички, че съм бъбрива, но това е само, когато пиша, на живо по-скоро съм мълчалива (освен пред най-близките).
Рецептата е свързана с един колега, който най-много ми е помагал в службата. Постъпи след мен, преди десетина години, но ако не беше той, не знам как щях да оцелея. В трудни моменти е нужен приятел, който да те посъветва и успокои. В негово лице срещнах един стойностен, почтен и добронамерен човек. Намерил тънката граница към кое и кога да бъде толерантен, и към кое и кога - непримирим. За мен са безценни изслушването, подкрепата и мъдрите му съвети. Няма да преувелича, ако кажа, че такъв човек може да бъде пример за висок морал!
Голямата разлика във възрастта, както и в пола не бяха пречка да бъдем не само добри колеги, но и приятели! Та с две думи описах ви Антон, или по-скоро Тони.
Човек с прекрасно и задружно семейство, съпруга, която обожава, а слабостта му е внучка, носеща името му.
Освен служебни неща, сме обсъждали и ежедневни, битови и лични случки, философствали сме по житейски теми, а оказа се, че и на кулинарна тематика намерихме общ език.
Горе написах, че случайно попаднах на тази салата днес, а неслучайното е, че Тони се пенсионира след броени дни и публикацията идва точно навреме, като поздрав и благодарност към него! Рецептата е на неговата съпруга, затова съм я кръстила с това нежно име, което носи тя. Макар да не се познаваме, сигурна съм, че е прекрасна -  това личи от неговото отношение.



Салата Снежка



Продукти:

5-6 моркова /с остри връхчета, не тъпи ;D/
1 опаковка майонеза - 250гр
1 кисело мляко /"на баба" - моето беше домашно овче/
3-4 скилидки смачкан чесън
добавих от себе си сол

Приготвяне:





Морковите се настъргват в купата, в която ще се сервират на ситно. Аз ги посолих леко. Отделно се разбиват майонезата, млякото и чесъна. Заливат се морковите с тази смес и се поднасят, без да се бърка. Всеки си сервира, като загребва с голяма лъжица. Аз обаче разбърках преди да си я хапнем :smile1:
За разнообразие и полезност може да поръсите ленено семе.

Видяхте ли колко е просто, но аз лично не се бях сещала да приготвя така салата с моркови :thumbup:



11 коментара:

  1. Хубава салата. И аз имам една подобна рецепта, когато имаме гости винаги я правя. Много подходяща за мезе. Трябва да я публикувам някой път.

    ОтговорИзтриване
  2. Аля, ще ми е интересно да споделиш и ти своята салата. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  3. Това определено би ми харесало, Веси, но ще трябва сама да си я ям тази салатка.... Но пък бих могла да пробвам, защо не?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Уф, нещо ми зачезват коментарите...Илианка, еми пък - поглези се и направи за себе си само :))

      Изтриване
  4. Веси, а защо трябва да са остри връхчетата, а не тъпи? какво е разликата?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аааа, Пепи - не знам, така ми е казал колегата и понеже каза "и нали знаеш..., от тези с острите връхчета, не тъпите", смея ли да кажа, че не знам...:)))

      Изтриване
  5. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еми ха наздраве, Миленка!

      Изтриване
    2. Миленче, без да искам цъкнах на "Изтрий" :(( и ти изтрих коментара.

      Изтриване
  6. Прекрасна салатка.Правих една от турската кухня.Подобна, но със запържени моркови.Чудесна за лятото.Аз добавям и малко стафиди.Може и ядки.

    ОтговорИзтриване